کارتونی علمی ــ تخیلی از دنیایی آخرالزمانی؛ روایتگر شرایطی که بر اثر جنگ‌های انسانی به‌وجود آمده و از گذر آن طبیعت هم نتوانسته به تعادل و سلامت اولیه بازگردد.
کد خبر: ۱۴۴۴۸۶۴
نویسنده مریم فلاح
تعداد بازدید : 19

نتیجه این‌که اغلب گیاهان مسموم شده‌اند و جنگل از حشرات غول‌آسای جهش‌یافته پرشده است. از دهکده‌ای در دره باد، دختری ۱۶ ساله به نام نائوشیکا تمام خصوصیات منجی زمین که در یک پیشگویی آورده شده را همراه با قلبی مهربان و ذهنی پاک با خود دارد.

در لا‌به‌لای ماجرا‌های داستان می‌بینیم که ساکنان زمین در عین این‌که از کمبود منابع و خطرات طبیعی به شدت رنج می‌برند همچنان می‌توانند به‌قدری کوته‌فکر باشند که در پی منافع خود به طبیعت و همنوعان‌شان حمله‌ور شوند. در چنین شرایطی نائوشیکا باید احترام طبیعت را به‌دست‌آورد تا بتواند برای بار دیگر تعادل را در زمین ایجاد کند؛ رسالتی که ورای انسان بودنش در پی تحقق آن است.

«نائوشیکا از دره باد» با عنوان اصلی: Nausicaa of the Valley of Wind محصول سال ۱۹۸۴ ژاپن به کارگردانی هایائو میازاکی تولید شد. نائوشیکا از دره باد دومین پروژه بزرگ میازاکی و اولین اثرش در مورد دوستی و حفاظت از طبیعت است که از مانگایی (داستان مصور ژاپنی) به همین نام و نوشته خود میازاکی اقتباس شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها